Kuka tällä hetkellä johtaa Eduskunnan sisäistä taloutta? Mikä on hänen nimensä ja virkanimikkeensä? Entä mikä on hänen koulutuksensa? Kiitos jo etukäteen!

Kysytty

Kuka tällä hetkellä johtaa Eduskunnan sisäistä taloutta? Mikä on hänen nimensä ja virkanimikkeensä? Entä mikä on hänen koulutuksensa?
Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Eduskunnan menot sisältyvät valtion talousarvioon. Eduskunnan osoitetusta talousarviomäärärahoista katetaan poliittisen toiminnan menot, henkilökunnan palkkaus- ja henkilöstöpalvelumenot, kiinteistö- ja peruskorjausmenot, tietohallintomenot ja muut menot.

Eduskunnan hallintoa johtaa kansanedustajista koostuva kansliatoimikunta. Kansliatoimikunta nimittää eduskunnan korkeimmat virkamiehet sekä ratkaisee eduskunnan hallintoa ja taloudenpitoa koskevat merkittävät asiat. Eli eduskunnan kansliatoimikunta on ylin päätöksentekijä eduskunnan taloutta koskevissa asioissa. Eduskunnan kanslian osastojen ja yksiköiden johtajat vastaavat oman osaston/yksikön määrärahojen käytöstä.

Seuraavalla verkkosivulla löydät tietoa eduskunnan hallinnosta: https://www.eduskunta.fi/FI/tietoaeduskunnasta/Organisaatio/Sivut/default.aspx