Kuka on suomentanut Stevensonin "Salaperäinen ovi" -teoksen? Siis Tri Jekyllin ja Mr. Hyden ensimmäisen suomennoksen (1911) tekijää etsiskelen?

Kysytty

Kuka on suomentanut Stevensonin "Salaperäinen ovi" -teoksen? Siis Tri Jekyllin ja Mr. Hyden ensimmäisen suomennoksen (1911) tekijää etsiskelen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Ilmeisesti suomentaja on jäänyt tuntemattomaksi. Fennicassa, Suomen kansallisbibliografiassa, mainitaan vain "suomennos" ilman henkilön nimeä.