Kuka on säveltänyt Myrskyluodon Maija nimisen pianosovituksen? Entä sanat ?

Kysytty

Kuka on säveltänyt Myrskyluodon Maija nimisen pianosovituksen?
Entä sanat ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myrskyluodon Maija (Stormskärs Maja) on Lasse Mårtensonin säveltämä. Alkuperäiset sanat ovat ruotsinkieliset ja niiden tekijä on Benedict Zilliacus. Suomeksi sanat on kääntänyt Jukka Virtanen. Tämä selviää esim. Viola-kansallisdiskografiasta,

https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/Record/fikka…

51 ääntä

Kommentit

Kyllä myös Matti Puurtinen on säveltänyt musiikin näytelmään Myrskyluodon Maija. Se on tähän mennessä esitetty yli 50 suomalaisessa teatterissa. Kantaesitys oli 1991 Tampereen Työväen Teatterissa ja sen on dramatisoinut Jussi Helminen Anni Plomqvistin kirjan pohjalta

Totta ja siskoni Irja Korhonen esitti Maijaa ko. näytelmässä