Otsikko
Kuka on säveltänyt musiikin Visa Mäkisen elokuvaan "Yön saalistajat" ? Kyseinen musiikki on kuultavissa elokuvan trailerissa.

Kysytty

Kuka on säveltänyt musiikin Visa Mäkisen elokuvaan "Yön saalistajat" ? Kyseinen musiikki on kuultavissa elokuvan trailerissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Trailerin musiikista emme löytäneet tietoa.

Elonetin ( Kansallisen audiovisuaalisen instituutin sivusto, jossa on tiedot suomalaisista elokuvista) mukaan Visa Mäkisen Yön saalistajat -elokuvan ainoana musiikkina on Raikko Pihlajamaan ja Matti Ruoholan esittämä kappale Oolannin sota, jonka sanoittajaa ja säveltäjää ei tunneta. Alla linkki Elonetiin:

https://www.elonet.fi/fi/elokuva/119843

3 ääntä

Kommentit

"Oolannin sota" laulusta ei ole kysymys, koska kyseinen kappale ei soi lainkaan trailerissa. Jossei kysymyksessä ole kotimainen orkesteri, niin veikkaisin äänimaailman lähteeksi ns.library music levytyksiä. Näitä levyjä on julkaistu useamman pienemmän levy-yhtiön toimesta 1960-70 luvun aikana. Sisältävät instrumentaalimusiikkia, joita voi halutessaan lisensoida elokuviin tai tv-sarjoihin. Näytteitä levyjen sisällöstä löytyy youtubesta esim. hakusanalla:KPM records. Toki tälle pohdinnalle olisi mieluisaa saada mahdollinen vahvistus itse elokuvan ohjaajalta.