Otsikko
Kuka on säveltänyt laulun Elämälle kiitos?

Kysytty

Kuka on säveltänyt laulun Elämälle kiitos?

Vastaus

Vastattu

Laulun Elämälle kiitos (Gracias a la vida) on säveltänyt Violeta Parra (1917-1967). Laulun espanjankieliset sanat ovat myös Parran käsialaa.

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/palvelut/fennica-suomen-kansallisbi…

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Olen joskus muinoin kuullut radiossa Violeta Parran laulamassa tätä laulua pelkän kitaran säestyksellä. Olin niin tottunut Omara Portuondon ja Martin Rojasin sovitukseen, että hämmästyin kun tajusin, että sävelmähän on hyvin yksinkertainen renkutus -- mitä sen pitääkin olla, jotta sen voi sovittaa. Kaj Chydeniuksen musiikissa on oleellista se, että Chydis on myöskin sovittanut itse ne kappaleet, jotka me parhaiten tunnemmme. Hänhän tekee sävelmät ja sovitukset aina valmiiseen tekstiin, ja pyrkii tuomaan esiin juuri tekstin parhaimmillaan.