Kuka on nuortenkirjojen kirjoittava Carol O´Day (Mitä tiedätte hänestä)?

Kysytty

Kuka on nuortenkirjojen kirjoittava Carol O´Day (Mitä tiedätte hänestä)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen nuorisokirjallisuuden instituutti vastaa näin:

Kyseinen kirjailija Carol O'Day on tosiaankin kirjoittanut lasten- ja nuortenkirjoja - kolme hevosaiheista kirjaa on julkaistu suomeksi (Ryöstötilauksesta (2000), Rakkauden tähden (vuonna 2000)ja Rakas vihollinen (vuonna 2001)
Kaikki ovat ilmestyneet Pollux-hevoskerhossa). Kirjat ovat ilmestyneet Pollux-hevoskerhossa (kirjakerho), ja ne kustannetaan Ruotsissa. Kirjoihin onkin merkitty ruotsinkielinen alkuteos, eli kirjailija joko kirjoittaa ruotsiksi (on ruotsalainen) tai kirjat on käännetty ruotsista (kirjailija voi olla esim. amerikkalainen?).

Kirjailijasta en löytänyt tietoja hakuteoksistamme, joten arvelen, että hän on joko a) melko tuntematon kirjailija, b) hänen (sarja)kirjojaan ei arvosteta tarpeeksi, jotta hänet olisi poimittu hakuteoksiin tai c) hän on aloittanut kirjoittamisen hiljakkoin eli myös alkuteokset ovat viime vuosilta.
Kongressin (USA) kirjastosta en löytänyt kirjailijaa, SBIssä (Ruotsi)oli kaksi kirjaa - teoksen nimet olivat ruotsiksi eikä ollut mainintaa kääntämisestä. Eli veikkaan uutta ruotsalaista kirjailijaa, joka kirjoittaa hevosaiheisia sarjakirjoja kirjakerholevitykseen???

Suomen edustus: Pollux hevoskerho, PL 1540, 01531 Vantaa.

Kustantaja: Stabenfeldt, Box 876, 20180 MALMÖ, Ruotsi. P. 0800-114697.

Kotisivu on osoitteessa - mutta liittyy enempi kerhoiluun kuin kirjoihin. Yhteydenotto käynee kuitenkin hyvin tämän kautta, os. www.polluxinfo.com

Tarkennuksia ja oikaisuja näihin arvailuihini kannattaa kysellä em. tahoilta!