Kuka on maalannut eläin ym -kuvat Linnanmäen ketjukaruselliin, siihen joka siirtyi heti ensimmäisenä vuonna 1950 Linnanmäelle. Entäs kuka on maalannut siihen…

Kysytty

Kuka on maalannut eläin ym -kuvat Linnanmäen ketjukaruselliin, siihen joka siirtyi heti ensimmäisenä vuonna 1950 Linnanmäelle.

Entäs kuka on maalannut siihen yli sata vuotta vanhaan karuselliin, joka on hankittu Saksasta 1954.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa on kyllä muutamia Linnanmäen historiikkeja, mutta niistä ei valitettavasti löydy noin yksityiskohtaisia tietoja. Jos kuvien maalaajat tunnettaisiin nimeltä, heidät  todennäköisesti olisi mainittu ainakin Eeva-Kaarina Holopaisen varsin laajassa teoksessa "Saisko lipun karuselliin : Linnanmäki 1950 - 1990", mutta siinäkin kerrotaan vain vuonna 1896 valmistuneesta saksalaisesta karusellista näin:

"Koristeellisen ja suurta taitoa tekijältään vaativan karusellin oli rakentanut saksalainen tivolimies."

Myöskään verkkolähteistä en onnistunut löytämään kaipaamiasi tietoja.

Sinun kannattanee kysellä asiaa suoraan Lasten päivän säätiöltä, vaikka epäilen, ettei tietoa välttämättä sieltäkään löydy. Tässä yhteystiedot:

https://www.linnanmaki.fi/fi/yhteystiedot/kerrotaan