Kuka on kirjoittanut näytelmän Silkki-Saara? Sitä esitettiin Televisioteatterissa v. 1975.

Kysytty

Kuka on kirjoittanut näytelmän Silkki-Saara? Sitä esitettiin Televisioteatterissa v. 1975.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Silkki-Saara-näytelmä perustuu romaaniin "Irene - helsinkiläisen 'Kamelianaisen', Silkki-Saaran muistelmat", kirjoittanut Eric von Schantz. Romaani ilmestyi v. 1948 hämeenlinnalaisen Nide-kustantamon kustantamana.

9 ääntä

Kommentit

Luin kirjan nuoruudessani yli 40v sitten ja nyt hankin sen itgslleni kirpikseltä.
Kirja on värikkään koskettava elämänkerta tytösta naiseksi. Kasvutarina rakkaudedsta joka jaksaa uskoa, vaikeuksienkin keskellä tulevaan. Rööperin enkelintekijän talosta häneenlinnan vankilan kautta uskonnosta tasapainoa etsinen