Otsikko
Kuka oli Walt Whitman ja mistä löytäisin hänestä enemmän tietoa? Tiedän ainoastaan, että hän on ollut hyvin tunnettu runoilija, mutta en oikeastaan muuta...

Kysytty

Kuka oli Walt Whitman ja mistä löytäisin hänestä enemmän tietoa? Tiedän ainoastaan, että hän on ollut hyvin tunnettu runoilija, mutta en oikeastaan muuta...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Walt Whitman (1819-92) oli kuuluisa amerikkalainen runoilija. Hänestä löytyy tietoa mm.teoksista: Kansojen kirjallisuus : realismi, osa 8, ss.503-522
ja Palola, Eino: Brontesta Lagerlöfiin, ss.81-97. Myös tietosanakirjoista kannattaa katsoa.
Tampereen yliopiston kirjaston aineistorekisteristä löytyy asiahaulla "Whitman Walt" 10 teosta, mm. Seidel Canby, Henry: Walt Whitman : an american.