Kuka oli/on Henrikki Uitonniemi? Kirjoitti pakinoita/kolumneja ainakin Apu-lehteen ja Suomen Kuvalehteen 1950-60 -luvuilla. Minkäänlaisia henkilötietoja en ole…

Kysytty

Kuka oli/on Henrikki Uitonniemi? Kirjoitti pakinoita/kolumneja ainakin Apu-lehteen ja Suomen Kuvalehteen 1950-60 -luvuilla. Minkäänlaisia henkilötietoja en ole hänestä löytänyt. Lieneekö peräti salanimi, ja jos, niin kenen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Kiivaasta etsinnästämme huolimatta emme onnistuneet löytämään tietoja Henrikki Uitonniemestä. Kenties kyseessä on niinsanotusti tavallinen rivitoimittaja? Asiasta voisi tiedustella vielä Apu-lehdestä tai Suomen Kuvalehdestä suoraan, ehkäpä heillä on arkistoissaan tietoa asiasta.

Ystävällisin terveisin,

Porin kaupunginkirjaston tietopalvelu

2 ääntä

Kommentit

Henrikki Uitonniemi oli Heikki Brotheruksen nimimerkki. Lähde: Suomen kansallisbiografia.