Kuka laulaa (eli hihkuu, hurraa ja huutaa) Sammy Babitzinin Daa-da daa-da -kappaleen taustalla?

Kysytty

Hei! Kuka laulaa (eli hihkuu, hurraa ja huutaa) Sammy Babitzinin Daa-da daa-da -kappaleen taustalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikintekijä-lehden numerossa 1/2006 ilmestyneessä Kari Kuuvan 60-vuotishaastattelussa on maininta Daa-Da Daa-Dan levytyksestä: "Sammy lauloi mielettömällä fiilingillä, ja mä karjuin kuorostemmat "everybody"-huutoineen."

Eli kyseessä on kappaleen säveltäjä Kari Kuuva.

https://musiikintekijat.fi/artikkeli/kari-kuuva-60-vuotta-elama-taynna-rokkia-ja-pelargoniaa/

Chrisse Johanssonin julkaistussa haastattelussa on myös kerrottu levytystilanteesta:

"Piti saada meteliä meidän biisiin ja kun studiossa ei enää äänittäjän, Sammyn ja mun lisäks ollut ketään saati sitten kuoroa, me haettiin Kari mukaan ja mekkala oli taattu. Kaikki se ylimääräinen kailotus siinä biisissä siirtyi levylle ja mulle tulee edelleen hyvä fiilis kun sitä kelaan."

https://musiikintekijat.fi/artikkeli/chrisse-johansson/