Kuka esittää ja mikä kappaleen nimi? Kyseessä humppa ja mieslaulaja, laulu alkaa sanoin: Tuulen soitto enteilee jo syksyn hämärää, muuttolinnut lentelee jo…

Kysytty

Kuka esittää ja mikä kappaleen nimi? Kyseessä humppa ja mieslaulaja, laulu alkaa sanoin: Tuulen soitto enteilee jo syksyn hämärää, muuttolinnut lentelee jo kohti etelää...

Ja eka säkeistö loppuu:
...sydän huokaa, mulle tuokaa voima siipien. Sydän huokaa, mulle tuokaa voima siipien.

Ilmeisesti varsinaista kertosäettä ei ole, sillä sanat on joka kerta erilaiset.

Sukulaispoika (1,5 v) Ruotsista ihastui kappaleeseen, eikä muuta halunnut kuunnellakaan. Isomummo oli vuosia sitten kappaleen nauhoittanut radiosta kasetille ja nyt olisi kiva jos pieni poika saisi humpata sen tahtiin myös kotimaassaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on "Tuulen soitto" ja esittäjän nimi on Harri Nuutinen. Laulun on säveltänyt Pentti Lasanen ja sanoittanut Helka Hynninen. Se löytyy Harri Nuutisen lp-levyltä "Ruusu ystävälle" (EMI 06238379, 1980). Sen on levyttänyt myös Vuokko Piironen. Hänen esityksensä löytyy äänitteeltä "Porompo'n-peroporom" (Peel-Records, 1984, PLL16 LP, PLC16 C-kasetti).