Kuinka voin lainata "Minttu ja Vanttu lentomatkalla"? Tai muuta lentopelkoiselle 6-vuotiaalle.

28.3.2007

29.3.2007
29.3.2007

Mainitsemasi "Minttu ja Vanttu lentomatkalla" on Finnairin lapsimatkustajille suunniteltu diakuvien sarja eli kyseessä ei ole kirja. Kuvasarjaa ei voi varata, mutta sen voi kyllä lainata Töölön kirjaston lastenosastolta. Diakuvat rikkoutuvat helposti kirjastojen välisissä kuljetuksissa ja niitä ei voi sen vuoksi varata/tilata muihin kirjastoihin.

Lastenkirjallisuudessa lentopelkoa on käsitelty harvoin. Pikkulapsille suunnattujen katselukirjojen ohella löysin oikeastaan vain yhden sopivan kirjan eli Werneri-sarjaan kuuluvan kirjan "Weetin luokka lentää". Kirjaston tietokannassa teoksen asiasanoissa on mainittu mm. lentopelko.

Linkki:

Kommentit

Kyllä ko. diasarja löytyy myös kirjana. Kannattaa kaukolainata, jos kerran Helmet-kirjastoista se löytyy vain diasarjana.