Otsikko
Kuinka voin internetin kautta jatkaa kirjani laina-aikaa? Sain jo salasanan kirjastostani,mutta lainalapun ohjeen mukaan en pääse tietokantaan.

Kysytty

Kuinka voin internetin kautta jatkaa kirjani laina-aikaa? Sain jo salasanan kirjastostani,mutta lainalapun ohjeen mukaan en pääse tietokantaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston aineistotietokanta löytyy osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/
Kohdasta omat tiedot pääset tutkimaan lainojasi, varauksiasi, ym. omia tietoja. Asiakastunnus -kenttään pitäisi kirjoittaa numerotunnus, joka on oman kirjastokortin päällä oleva numerosarja ja kohtaan salasana kirjoitetaan oma salanumero, jonka on saanut kirjastosta ja sitten painetaan kirjaudu sisään -painiketta. Jos tunnukset eivät toimi, niin ota yhteys kirjastoon, niin tarkistetaan tilanne. Selaus-kohdasta voi etsiä aineistoa tietokannasta ja haku-kohdasta voi haulle antaa tarkempia määrittelyjä, voi esim. määritellä, että minkälaista aineistolajia hakee (kirja, nuotti, cd-levy jne.)
Palvelu voi olla välillä ruuhkainen tai muita ongelmia esiintyä, mutta toivottavasti palvelu toimii hyvin kohdallasi. Kysy neuvoa kirjastosta, jos on epäselvyyttä.