Otsikko
Kuinka vanha pitää olla voidakseen hankkia rekanajokortin?

Kysytty

Kuinka vanha pitää olla voidakseen hankkia rekanajokortin?

Vastaus

Vastattu

Liikenne- ja viestintävirastolla, Traficom, on ajokortti-info.fi-sivusto, jossa on ajokortteihin liittyvää tietoa.

Sivuston mukaan kuorma-auton ajamiseen tarvitsee C-luokan ajokortin ja ajoneuvoyhdistelmän kuljettamiseen CE-luokan ajokortin.
C- tai CE-luokkien ikäraja on 21 vuotta. Mahdollista on saada C- tai CE-luokan ajo-oikeus 18-vuotiaana, jos on kuorma-auton kuljettajan perustason ammattipätevyys.

Lisää sivulla: https://ajokortti-info.fi/fi/