Kuinka vaarallista ihmisille on tiskikoneen huuhteluaine? Sehän on viimeisessä huuhteluvedessä, joten sitä jää astioihin.

Kysytty

Kuinka vaarallista ihmisille on tiskikoneen huuhteluaine? Sehän on viimeisessä huuhteluvedessä, joten sitä jää astioihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kemiantekniikan professorin ja patologin mukaan se ei ole vaarallista. Huuhteluaine ei kerry elimistöön eikä se näy patologin tekemässä ruumiinavauksessa. Asiaa on selvitetty mm. Kuningaskuluttaja-ohjelmassa. Jutut tiskiaineen vaarallisuudesta ovat kaupunkilegendoja. Toki konetiskiaineet ovat voimakkaasti emäksisiä, joten niitä ei pidä ruveta nauttimaan sisäisesti.

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2009/05/patologinen-tiskiainejuttu.h…

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aftonbladetista luin, että Veitsissä on tehty tutkimus, että tiskikoneen huuhteluaine ajautuu suolistoon ja lopputuloksena on suolistotulehdus ja muita sairauksia suolistoon. Minä ainakin huuhtelen aina tiskikoneen huuhteluohjelmalla astiat heti sen pesuohjelman loputtua, suosittelen tekemään niin.