Kuinka suuri osuus yritys- ja kunnallistoiminnoista perustuu "orjatyömarkkinoihin" eli opintojen pakollisiin työharjoitteluihin, rekrytointiharjoitteluihin,…

Kysytty

Kuinka suuri osuus yritys- ja kunnallistoiminnoista perustuu "orjatyömarkkinoihin" eli opintojen pakollisiin työharjoitteluihin, rekrytointiharjoitteluihin, velvoitetyöllistettyihin tai tuontisiirtotyövoimaan?

Vastaus

Vastattu

Kansantalouden tasolla tällaista tietoa ei ole laskettu. Suhteuttamalla kunkin ryhmän työtunnit koko talouden tasoon voitaisiin tästä saada ainakin jonkinlainen karkea arvio. Työtuntien määrän laskelmaa ei löytynyt, mutta Seura-lehti on julkaissut palkattoman työn tekijöiden määrää käsittelevän artikkelin: Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä (19.7.2028).