Otsikko
Kuinka pitkää aikajännettä historiallisesti edustaa kokemäenjoen harjavallanvoimalaitoksen alapuolisten alueiden reunavalli jokiuomasta peltojen tasoon?

Kysytty

Kuinka pitkää aikajännettä historiallisesti edustaa kokemäenjoen harjavallanvoimalaitoksen alapuolisten alueiden reunavalli jokiuomasta peltojen tasoon?

Vastaus

Vastattu

Harjavallan sivuilta löyty tieto:"Menneisyys on läsnä Harjavallan luonnossa. Voimalaitospadon alapuolella on näkyvillä noin 1400 miljoonaa vuotta vanha hiekkakivinen peruskallio, ja Hiittenharjun rinteillä on muistona kivikkoisia rantavalleja noin 3000—7000 vuotta sitten paikalla olleesta Litorinamerestä." Onkohan tämä kysymyksen paikka?

Harjavalta.fi

Lisätietoja harjavallan historiasta löytyy Finna haulla