Kuinka Paaville voisi lähettää postia? Onko hänelle osoitetta tai sähköpostiosoitetta?

Kysytty

Kuinka Paaville voisi lähettää postia? Onko hänelle osoitetta tai sähköpostiosoitetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Postiosoite, englanninkielinen (kaikki nämä vievät perille):

  • His Holiness, Pope Francis / Apostolic Palace / 00120 Vatican City.
  • His Holiness, Pope Francis PP. / 00120 Via del Pellegrino / Citta del Vaticano
  • His Holiness Pope Francis / Apostolic Palace / Vatican City
  • His Holiness Pope Francis / Vatican City State, 00120

Nyyisellä paavilla ei ole henkilökohtaista sähköpostiosoitetta, mutta hänelle voi kirjoittaa Vatikaanin lehdistötoimiston kautta osoitteella av@pccs.va. Tiettävästi nykyinen paavi soittaa mielellään ihmisille, mutta hänelle itselleen en onnistunut löytämään puhelinnumeroa, en edes "sihteerille". Todennäköisesti näin pyritään välttämään valtavaa määrää soittoja. Paavilla on kuitenkin Twitter-tili osoitteessa @Pontifex.

Heikki Poroila