Kuinka nopeasti elimistö palautuu, jos ihminen on vain juonut jonakin päivänä eikä ole syönyt juuri mitään?

Kysytty

Kuinka nopeasti elimistö palautuu, jos ihminen on vain juonut jonakin päivänä eikä ole syönyt juuri mitään?

Vastaus

Vastattu

Terveelle aikuiselle yhden päivän syömättömyydellä ei ole suuria vaikutuksia terveyteen, varsinkin jos juotava neste on ollut terveellistä, eikä esim. alkoholia. Tietoa mm. lyhytaikaisesta paastosta esim. apteekki.fi-sivustolta, jolla on haastateltu ravitsemusfysiologian professori Marja Mutasta  ja proviisori Elina Aaltosta Apteekkariliitosta:

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ravitsemus-ja-liikunta/kannattaako-paasto.html