Otsikko
KUINKA MONTA YLI 80-VUOTIAITA sUOMESSA ON?

Kysytty

KUINKA MONTA YLI 80-VUOTIAITA sUOMESSA ON?

Vastaus

Vastattu

Tilastokeskuksen mukaan yli 80-vuotiaiden lukumäärä on ollut vuoden 2019 lopussa 312 406. Tieto löytyy Excel-taulukosta sivulta http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html (ks. kohta "Väestön ikärakenne 31.12.").

12 ääntä

Kommentit

Tämä yli 80-vuotiaiden lukumärä on annettava tiedoksi gallup-kyselyjä tekeville ja tiedotusvälineille. Esim. HS:n toimittaja Joona Aaltonen kirjoittaa 4.9.2023, että "lähes puolet suomalaisista . . .", vaikka Kantar Public on selvittänyt vain 18-79 vuotiaiden mielipiteen.