Otsikko
Kuinka monta päivää ennen eräpäivää aineiston voi lainata uudestaan, jos siinä ei ole varauksia? Kiitos.

Kysytty

Hei,

Kuinka monta päivää ennen eräpäivää aineiston voi lainata uudestaan, jos siinä ei ole varauksia? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos yrität uusia lainan samana päivänä, jona olet sen lainannut tai uusinut, järjestelmä antaa ilmoituksen "Uusitaan liian pian", eikä uusiminen onnistu. Sen sijaan seuraavana päivänä uusiminen kyllä jo onnistuu. Kun laina-aika on 28 vrk, voit siis periaatteessa uusia lainan 27 vrk ennen eräpäivää. Tämä ei tietysti kuitenkaan ole järkevää, koska tällöin laina-aika pidentyy vain yhdellä vuorokaudella. Uusi laina-aikahan lasketaan uusimispäivästä lähtien.