Kuinka monta kieltä Marski taisi ja miten hän oli ne taidot hankkinut?

Kysytty

Kuinka monta kieltä Marski taisi ja miten hän oli ne taidot hankkinut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mannerheim osasi kuutta kieltä: ruotsia, suomea, venäjää, ranskaa, saksaa, englantia.

Ruotsi oli Mannerheimin äidinkieli, ja suomea hänen kerrotaan oppineen jo lapsena palvelusväeltä ja muilta lapsilta. Suomea ja muita kieliä hän opiskeli koulussa sekä Suomessa että sotilaskoulutusaikana Venäjällä. Mannerheimin sotilasura Venäjällä kesti suurin piirtein 30 vuotta. Kieliä hän käytti myös hoitaessaan kansainvälisiä suhteita.

https://www.hbl.fi/artikel/mannerheim-var-inte-bara-sprakbegavad-utan-o…