Kuinka monta kertaa voin uusia lainan? Kokeilin ensimmaista kertaa uusia netissa ja kirjani uusiutui kesken lainan. Voisinko uusia sen pidemmalle, siita ajasta…

Kysytty

Hei! Kuinka monta kertaa voin uusia lainan? Kokeilin ensimmaista kertaa uusia netissa ja kirjani uusiutui kesken lainan. Voisinko uusia sen pidemmalle, siita ajasta lahtien, jolloin se olisi pitanyt palautaa? Ei ennen palauttamis paivaa. Nyt uusia (voinko viela?) tai palauttaa pitaisi 15.4. Minulla on laskettu aika 19.4 ja haluaisin pitaa kirjat hieman pidempaan.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei
Voit uusia lainan viisi kertaa, paitsi silloin, kun lainaamaasi aineistoon eli kirjaan/ levyyn tms on tullut varaus. Silloin uusiminen ei onnistu.
Kun uusit lainan, niin uusi laina-aika lasketaan aina uusimispäivästä. Kirjojen laina-aika voi olla vain neljä viikkoa kerrallaan, dvd: llä kaksi viikoa jne. Ainoastaan kesällä on pidempiä laina-aikoja käytössä.
Kirjaston kotisivulla kerrotaan laina-ajoista:
http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/lainaus.htm
Lainojen uusimisesta:
http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/uusinta.htm