Kuinka monta kappaletta Väinö Linnan kirjoja on ikinä painettu? Saisinko vastaukset kirjakohtaisten määrien mukaan?

Kysytty

Hei!
Kuinka monta kappaletta Väinö Linnan kirjoja on ikinä painettu? Saisinko vastaukset kirjakohtaisten määrien mukaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkkoja ajantasaisia lukuja on vaikea löytää, mutta Tuntematonta sotilasta ja Sotaromaania on yhteensä julkaistu lähes miljoona kappaletta. Täällä Pohjantähden alla –trilogian ensimmäistä osaa oli jo vuoteen 1963 mennessä julkaistu 130 000 kappaletta. Koko sarjaa on julkaistu ehkä puolen miljoonan kappaleen paikkeilla. Nämä siis suomenkielisiä painoksia.