Otsikko
Kuinka monta Jeeves-kirjaa on P.G. Wodehouse kirjoittanut? Mitkä ovat näiden kirjojen nimet ja missä järjestyksessä ne ovat ilmestyneet?

Kysytty

Kuinka monta Jeeves-kirjaa on P.G. Wodehouse kirjoittanut? Mitkä ovat näiden kirjojen nimet ja missä järjestyksessä ne ovat ilmestyneet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan kirjallisuustiedon (Otava, 1990) mukaan P. G. Wodehousen tuotannossa on seuraavia Jeeves -kirjoja :
The Man with Two left Feet (1917), Verraton Jeeves (The Inimitable Jeeves, 1923), Antaa Jeevesin hoitaa (Carry On, Jeeves, 1925), Suurenmoista Jeeves (Much Obliged, Jeeves, 1971). Suomeksi on julkaistu myös valikoima parhaita Jeeves tarinoita nimellä Pip-pip, sir (1969). Tarinat on valinnut Paavo Lehtonen tekijän laatimasta antologiasta The World of Jeeves.
Seuraavalta sivustolta löytyy P. G. Wodehousen koko tuotanto ja julkaisuvuodet:
http://www.pgwodehousebooks.com/simplebiblio.htm