Kuinka monta ja missä sijaitsivat lastenkodit Porissa 1930-luvun alussa?

Kysytty

Kuinka monta ja missä sijaitsivat lastenkodit Porissa 1930-luvun alussa?

Vastaus

Vastattu

Tuolloin Porissa toimi kolme lastentarhaa:

Svenska Barnträdgården i Björneborg osoitteessa Läntinen Linjakatu 22 (nyk. Vapaudenkatu)

Suomalainen kansanlastentarha eli viidennen kaupunginosan lastentarha osoitteessa Troilinkatu (nyk. Itätullinkatu)

Suomalainen kansanlastentarha eli Nummen lastentarha kuudennessa osassa osoitteessa Järnefeltinkatu (nyk. Esivallankatu)

Lähteet:

Laine, Tarja: Yli sata vuotta lasten asialla, 2019

Männistö, Noora: Kyhä-tädin talossa, 2014

Nummen lastentarha aloittanut 40. toimintavuotensa; lehtileike Satakunnan Kansa 3.10.1943