Kuinka monelle Korkeasaaren nykyisistä eläimistä on tehty suunnitelma luontoon palauttamiseksi?

Kysytty

Kuinka monelle Korkeasaaren nykyisistä eläimistä on tehty suunnitelma luontoon palauttamiseksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korkeasaaren eläimet saadaan pääasiassa toisista eläintarhoista. Niitä ei osteta eikä myydä, eikä pyydystetä luonnosta. Eikä niiden osalta voi siis edes puhua varsinaisesta luontoon palauttamisesta. Eläintarhan yhteydessä toimii Villieläinsairaala, joka ottaa vastaan avun tarpeessa olevia villieläimiä ja hoitaa ne kuntoon . Vuosittain noin 40 % Villieläinsairaalaan tuoduista eläimistä kuntoutuu ja vapautetaan luontoon. Jotkut Villieläinsairaalassa hoidetut eläimet otetaan eläintarhaan pysyvästi.

Tarkempia tietoja voi kysyä suoraan Korkeasaaren eläintarhan asiakaspalvelusta. Heille voi lähettää kysymyksen verkkolomakkeella.

https://www.korkeasaari.fi/palaute/