Otsikko
Kuinka lujaa saa ajaa, kun on kanootti katolla?

Kysytty

Kuinka lujaa saa ajaa, kun on kanootti katolla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sen lisäksi mitä Tieliikennelain (3.4.981/267) 25 §:ssä sanotaan nopeusrajoituksista, 23 §:ssä sanotaan tilannenopeudesta seuraavaa:

"Tilannenopeus:
Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi."

Koko tieliikennelaki on luettavissa mm. Valtion säädöstietopankista, Finlexistä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267?search%5Btype%5D=pi…