Kuinka lasketaan kirvesmiehen lomaraha ja lomakorvaus. Kirvesmies on ollut 22. maaliskuuta 2004 marraskuun 5. päivään 2004 ajalla töissä tuntipalkalla (netto…

Kysytty

Hei! Kuinka lasketaan kirvesmiehen lomaraha ja lomakorvaus. Kirvesmies on ollut 22. maaliskuuta 2004 marraskuun 5. päivään 2004 ajalla töissä tuntipalkalla (netto 12€ tunti). Työtunteja on kertynyt epätasaisesti, eli on kolmen tunnin päiviä ja viiden tunnin päiviä yms. viikonlopputöitä ei ole tehty.

Mikä virasto tai instanssi antaa luotettavat ja viralliset ohjeet lomakorvauksista ja lomarahoista (mikä lieneekään virallinen termi)?

Onko eri aloilla erilaiset lomakorvausten /-rahojen maksuehdot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Loma-ajan palkan ja lomarahan suuruus kannattaa tarkistaa työsopimuksesta, jota työpaikalla sovelletaan. Verotoimistosta saa lisää tietoa. WWW-sivuilla on myös tietoa, seuraa vaikka jompaa kumpaa seuraavista reiteistä: 1) www.vero.fi - Asiasanat - Työnantajavelvoitteet tai 2) www.suomi.fi - Työ ja yrittäminen - Työelämä - Palkat ja sopimukset