Otsikko
Kuinka lainaan elokuvia

Kysytty

Kuinka lainaan elokuvia

Vastaus

Vastattu

Kirjastosta voit lainata dvd-elokuvia. Niitä on sekä pääkirjaston että lähikirjastojen kokoelmissa ja niitä voit varata ja tilata käyttämääsi kirjastoon.

Lisäksi käytössä on sähköinen suoratoistopalvelu Viddla. Sitä voit käyttää kirjastokortilla ja PIN-koodilla. Voit lainata Viddlasta korkeintaan 3 elokuvaa kuukaudessa. Palveluun pääset kirjaston verkkosivuilta vaasankirjasto.finna.fi >Lainaa >e-aineistot. Tältä sivulta löytyy Viddlan kuvake, jota klikkaamalla palvelu aukeaa.

Voit selailla palvelun etusivulla näkyvää valikoimaa tai siirtyä Elokuvat-alasivulle, jossa aineistoa on mahdollista rajata. Klikkaa elokuvan nimeä tai kansikuvaa, jolloin saat esiin teoksen tiedot.

Elokuva lainataan "Katso elokuva" -painikkeella. Valitse tämän jälkeen pudotusvalikosta Vaasan kirjasto, syötä kirjastokorttisi numero ja PIN-koodisi ja paina "Katso elokuva"-painiketta.

Elokuvan laina-aika on 48 h. Tänä aikana voit vapaasti kelata elokuvaa edestakaisin ja katsoa sen, vaikka useita kertoja. Voit myös pitää taukoja tai vaihtaa katseluun käyttämääsi laitetta kesken katselun. Elokuva palautuu automaattisesti laina-ajan jälkeen.

Tarkemmat ohjeet löytyvät e-aineistot-sivulta Viddlan kuvakkeen alta.

0 ääntä

Kommentit

Onko tuommoinen Viddla joillakin muillakin kirjastoalueilla kuin Vaasassa?