Otsikko
Kuinka kauan maailmassa on ollut merirosvoja ja onko usein ollut niin, että heillä ei ole ollut puolisoa eikä lapsia tai jos on, he ovat olleet melkein aina…

Kysytty

Kuinka kauan maailmassa on ollut merirosvoja ja onko usein ollut niin, että heillä ei ole ollut puolisoa eikä lapsia tai jos on, he ovat olleet melkein aina poissa heidän elämästään? Kysymys tuli mieleen siitä, että eräässä Muumilaakson tarinoita -sarjan jaksossa uimarannalle saapuu perhe, johon kuuluu isä, äiti ja kaksi lasta, ja perheen isä sanoo Muumipeikolle leikillään, että he ovat merirosvoja kun Muumipeikko kysyy heiltä tätä ja Muumipeikko uskoo sen. Jakson lopussa sitten selviää, että isä laskikin leikkiä ja Nipsu sanoo, että hänestä tuntui oudolta se, että merirosvoilla olisi lapsia. Tämä kai tarkoittaa sitä, että tuntui oudolta, että heillä olisi lapsia mukana retkillään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedia-artikkelin mukaan jo toisella vuosituhannelle ennen ajanlaskun alkua Välimeren merikansat tekivät ryöstöretkiä. Alla linkki artikkeliin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Merirosvous

Merirosvoja on ollut niin monina aikoina ja monenlaisissa kulttuureissa, että varmasti joukossa on ollut niin perheellisiä kuin perheettömiäkin.