Otsikko
Kuinka kauan linnunpelättimiä on käytetty?

Kysytty

Kuinka kauan linnunpelättimiä on käytetty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Linnunpelättimiä on käytetty niin kauan kuin on viljelty ja haluttu suojata viljelyksiä linnuilta. Monet verkkosivut kertovat saman historiikin. Linnunpelättejä on käytetty jo Egyptissä sekä Kreikassa. Löysin egyptiläisten variksenpeläteistä tutkimuksen Research Gatesta. Kreikkalaisten puutarhoista saattoi löytyä Priapos-patsas, joka toi hedelmällisyyttä ja pelotti lintuja, Priapus Encylopedia Mythica.

Suomen kielellä pelättihistoriaa on koonnut Tunturisusi-sivusto.

Linnunpelättimen rakennusohje Martoilla