Otsikko
Koulua varten on lainattu kirja joka on näköjään nyt myöhässä ja on kerännyt sakkoa. Yritin uusia sen mutta kun on sakkoa ei uusiminen onnistu. Yritin maksaa…

Kysytty

Hei Koulua varten on lainattu kirja joka on näköjään nyt myöhässä ja on kerännyt sakkoa. Yritin uusia sen mutta kun on sakkoa ei uusiminen onnistu. Yritin maksaa sakon että saisin uusittu mutta kun en ymmärrä miten miten se onnistuu kun se sakko ei näy kun avaan sen maksu linkin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöhässä olevan lainan sakkomaksun suuruus riippuu siitä, milloin se lopullisesti palautetaan. Siksi sitä ei voi "kesken prosessin" maksaa, koska loppusumma ei ole tiedossa. Palauta laina ensin, sen jälkeen summa tiedetään ja sen voi maksaa. Sen jälkeen voit lainata kirjan uudelleen, jos siitä ei ole muilla varauksia.

Heikki Poroila