Koetan nyt onneani todella minimaalisilla tiedoilla. Pienenä äitini luki minulle satukirjaa, joka kertoi linnuista. Siinä joku linnuista lensi pakkia. Kirja…

Kysytty

Hei! Koetan nyt onneani todella minimaalisilla tiedoilla. Pienenä äitini luki minulle satukirjaa, joka kertoi linnuista. Siinä joku linnuista lensi pakkia. Kirja oli A5-kokoinen pystysuunnassa ja kirjaa luettiin 70-80 -luvun taitteessa. Kirja annettiin lainaan tädin perheeseen, jossa koira järsi kirjan. Äitini on useasti vuosien saatossa harmitellut tapausta ja haluaisi löytää kirjan, että voisi lukea sitä lapsenlapsilleen. Äitinikään ei muista kirjan nimeä, kirjoittajaa tms. Olisin ikionnellinen, kun saisin kirjan metsästettyä, että voisin sen antaa äidilleni lahjaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kysymääsi kirjaa ei etsinnöistä huolimatta ole löytynyt. Satua on kyselty lastenkirjastonhoitajilta, yritetty etsiä sopivalta tuntuvista satukirjoista ja peräänkuulutettu kirjastoväen valtakunnalliselta sähköpostilistalta, mutta tuloksetta.

0 ääntä

Kommentit

Luin juuri netistä, että ainoa lintu, joka osaa lentää takaperin, on kolibri.
Tämä tieto ei taida auttaa haussa? Kirja ei ole ihan ikivanha - luulisi, että joku muukin sen muistaisi. Olisi tosi hienoa, jos kirja jollakin ihmeen kaupalla löytyisi jostakin, ja voisit antaa sen äidillesi lahjaksi. Ilahtuisi ikihyväksi! Pidän peukkuja!