Kirjoitetaanko esim. Häkkinen ja Ylönen englanninkielisessä tekstissä Hakkinen ja Ylonen vai Haekkinen ja Yloenen? Vai käytetäänkö kumpaakin mutta toinen on…

Kysytty

Kirjoitetaanko esim. Häkkinen ja Ylönen englanninkielisessä tekstissä Hakkinen ja Ylonen vai Haekkinen ja Yloenen? Vai käytetäänkö kumpaakin mutta toinen on yleisempi?

Vastaus

Vastattu

Hei

Sukunimiä ääkkösillä voi englanniksi kirjoittaa kolmella eri tavalla:

  • Häkkönen ja Ylönen (eli säilyttää ääkköset)
  • Haekkonen ja Yloenen
  • Hakkonen ja Ylonen

Nämä ovat listattu suositustavan mukaisesti, eli ensisijaisesti nimi kirjoitetaan niin kuin se on suomeksikin. Jos se ei ole vaihtoehto, suositus on kirjoittaa ae ja oe.

0 ääntä

Kommentit

Lähdeviite? Kenen suositus?