Kirjastokorttini on mennyt vanhaksi 2008, ja haluaisin uuden. Voiko Kortin 'päivittää' netissä tai puhelimitse? Vai pitääkö käydä jossain paikanpäällä…

Kysytty

Hei,

kirjastokorttini on mennyt vanhaksi 2008, ja haluaisin uuden. Voiko Kortin 'päivittää' netissä tai puhelimitse? Vai pitääkö käydä jossain paikanpäällä lunastamassa uusi kortti? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhaksi mennyttä korttia ei voi päivittää netissä, vaan sinun pitää käydä paikan päällä jossakin HelMet-kirjastossa ja esittää valokuvallinen henkilötodistus. Mikäli olet 15-17 -vuotias, riittää henkilötodistukseksi kuvaton Kela-kortti. Alle 15-vuotiaat tarvitsevat kortilleen takaajan.