Kirjastofillarin toiminnasta olisin kiinnostunut. Liikkuvatko he pääasiassa vain sovituissa tapahtumissa vai lähtevätkö he liikenteeseen myös ilman mitään…

Kysytty

Moi! Kirjastofillarin toiminnasta olisin kiinnostunut. Liikkuvatko he pääasiassa vain sovituissa tapahtumissa vai lähtevätkö he liikenteeseen myös ilman mitään etukäteen sovittua menoa? Mitä palveluja heillä on tarjolla? Pystyykö kirjastofillarista ottamaan kirjastokortin?

Vastaus

Vastattu

Kirjastofillareita on ollut käytössä ainakin Helsingin ja Espoon kirjastoilla, Kuopiossa ja Pieksämäellä. Näyttäisi siltä, että fillarit ovat käyneet kesäisin sekä sovituissa tapahtumissa, että ajelleet "vapaammin" hyvällä säällä. Palveluihin on kuulunut ainakin kirjojen lainaaminen.