Otsikko
Kirjallisuutta, artikkeleita vuokratyövoiman käytöstä Suomessa - etenkin henkilöstöravintolasektorilla

Kysytty

Kirjallisuutta, artikkeleita vuokratyövoiman käytöstä Suomessa - etenkin henkilöstöravintolasektorilla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asetus työvoiman vuokrauksesta 29.11.1985/908 löytyy valtion säädöstietopankista http://www.finlex.fi valitse lainsäädäntö ja asiasana työvoiman vuokraus.
Työvoiman vuokrauksesta löytyy myös Työministeriön sivulta http://www.mol.fi/ .

Pääkaupunkiseudun kirjastojen HelMet aineistotietokannasta http://www.helmet.fi löytyy sanahaulla työvoima** and vuokrau** mm.
Lesonen, Anu: Tilapäisen työvoiman käyttö ravintoloissa.1995
Sädevirta, Markus: Määräaikaiset työsuhteet ja työvoiman vuokraus. 2002
Saarinen, Mauri: Pätkätyöt työnantajan ja palkansaajan opas.1998

Espoon kaupunginkirjaston asiakastyöasemilla käytettävissä olevista Arto ja talousalan Finp artikkelitietokannoissa on runsasti artikkeleita työvoiman vuokrauksesta, asiasana on työvoiman vuokraus

Tässä pari uusinta artikkelia
Summa, Markku: "Työvoiman vuokraus on jo hovikelpoista liiketoimintaa" - toimitusjohtaja, OTL Ilkka Pohjanoksa Henkilöstöpalveluyritysten liitto. Lakimiesuutiset 2002:4, ss.28-31
Hukkanen, Virpi: Irtisanotut hakeutuvat vuokratyöfirmoihin. Kauppalehti 2002:21 ss.15-17
Kostamo, Pekka Henkilöstövuokraus teki läpimurron- torjuva patavanhoillisuus karsiutunut yrityksistä. Kauppalehti 2002:41 ss. 15-17
Riipinen, Kirsi: Paljon nopeammin, vähän kalliimmin. Fakta 2002:lokakuu ss. 28-29
Sahaluoma, Veijo: Hyväksyttyä ihmisvälitystä. Optio 2002: 17 ss.62-65