Kirja näkyy Helmet sivuston varauksissa odottaa noutoa. Sähköpostiviesti ei ole vielä saapunut. Joskus varausten itsepalvelun alkuvaiheessa ei kirja ollutkaan…

Kysytty

Kirja näkyy Helmet sivuston varauksissa odottaa noutoa. Sähköpostiviesti ei ole vielä saapunut. Joskus varausten itsepalvelun alkuvaiheessa ei kirja ollutkaan vielä hyllyssä, vaan piti odottaa sähköpostin saapumista. Varsinainen kysymykseni on, että pitäisikö varauksen tulla hyllyyn välittömästi sen jälkeen kun se näkyy varauksissa odottaa noutoa?

Vastaus

Vastattu

Varauksen tila muuttuu matkalla -tilasta odottaa noutoa -tilaan heti kun virkailija on merkinnyt varauslaatikon saapuneeksi ja alkaa tyhjentää sitä varaushyllyyn. Eli käytännössä varaus on joko varaushyllyssä, tai ainakin juuri menossa sinne, kun se näkyy odottaa noutoa -tilassa. Sähköpostit tulevat aina viiveellä vasta myöhemmin.