Otsikko
Ketkä tunnetut suomalaiset kirjailijat n.1850-luvusta nykypäivään ovat toimineet myös kirjastonhoitajina? Kiitos vastauksestaanne

Kysytty

Ketkä tunnetut suomalaiset kirjailijat n.1850-luvusta nykypäivään ovat toimineet myös kirjastonhoitajina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kollegat olivat keskustelleet tästä aiheesta aamulla ja heiltä tuli alla oleva lista:

-Volter Kilpi

-Bo Carpelan

-Jorma Etto

-Kari Aronpuro

-Rebekka Räsänen

-Risto Rasa

-Valter Juva

-Karl Colan

-Markku Ropponen

Sakari Topelius on sillä lailla pelissä mukana, että hän oli perustamassa Helsingin kaupunginkirjastoa. Hän toimi perustajaseuran sihteerinä.

Mitään kaiken kattavaa listausta tästä ei varmaan ole olemassa, mutta seuraavista lähteistä voit saada lisää tietoa tähän.

Kirjasamposta voi hakea ammatilla, joten sieltä löytyy kirjailijoita, jotka ovat myös kirjastonhoitajia http://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/kirjastonhoitajat#.Wl8mRf88K70 Lisäksi musiikkikirjastonhoitaja-haulla löytyy Markku Into.

Kirjastonhoitajien matrikkeleita https://eepos.finna.fi/Search/Results?lookfor=kirjastonhoitajat+matrikkelit&type=AllFields selaamalla voisi myös löytyä tietoa.

Kotimaisista kirjailijoista on tehty paljonkin kirjoja, joista löytyy ammattitietoja, esim. Kotimaisia nykykertojia 1-10, Kotimaisia sotakirjailijoita, Kotimaisia dekkarikirjailijoita, Kotimaisia naisviihteen taitajia, Kotimaisia tieteis- ja fantasiakirjailijoita.

2 ääntä

Kommentit

Tuohon listaan vielä Sven Hirn ja Markku Into.

Ja Kari Vaijärvi :)