Kenenhän kirjoittama on Suuri poromerkkikirja.Lainasin tällaisen kirjan noin 30 vuotta sitten kirjastosta mutta enää en löydä kirjaa edes nettihaulla.Kirja…

Kysytty

Kenenhän kirjoittama on Suuri poromerkkikirja.Lainasin tällaisen kirjan noin 30 vuotta sitten kirjastosta mutta enää en löydä kirjaa edes nettihaulla.Kirja kertoo jalkansa paleluttaneesta miehestä joka parani Raja-Joosepin hoivissa.Kirja oli lähes A4 kokoa ja punakantinen.Kirjan nimi voi olla myös joku muu,mutta näin muistelen.Voi olla myös Oma poromerkkikirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla K. M. Walleniuksen novellikokoelma Ihmismetsästäjiä ja erämiehiä (WSOY 1933). Siinä on novelli Raja-Jooseppi ja Tilda. Myös Tor-Björn Hägglund on kirjoittanut teoksen Raja-Jooseppi - Susimies: kertomus suuresta luonnonläheisyydestä (Kajo 1995) ja tämän kirjan kannessa on punaista.