Otsikko
Kenen on alunperin lentävä lause: Fate whispers to the warrior: you cannot withstand the storm. The warrior whispers back: I am the storm.? Netissä vilahtaa…

Kysytty

Kenen on alunperin lentävä lause: Fate whispers to the warrior: you cannot withstand the storm. The warrior whispers back: I am the storm.?
Netissä vilahtaa nimi Jake Remington, mutta se ei liene alkuperäinen lähde? Tsingis-kaanikin on vilahtanut jossain.

Vastaus

Vastattu

Lauseen alkuperästä on esitetty useita teorioita, mutta varmuutta asiasta ei vaikuta olevan. Jake Remington ei itse ilmoittaudu lauseen keksijäksi. Tšingis-kaanilta se ei ole peräisin. Variaatioita siitä on viime vuosina esiintynyt esim. Mission: Impossible - Fallout -elokuvassa ja Game of Thrones -sarjassa sekä lukuisissa verkkomeemeissä. Lause ei nähdäkseni esiinny kirjallisuudessa ennen 2000-lukua.