Otsikko
Kenen mahtaa olla runo, jossa aikaa ikään kuin verrataan veteen ja kysytään, miksi pyramidit pysyvät pinnalla mutta ihminen hukkuu?

Kysytty

Kenen mahtaa olla runo, jossa aikaa ikään kuin verrataan veteen ja kysytään, miksi pyramidit pysyvät pinnalla mutta ihminen hukkuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme ole löytäneet runoa kreikkalaisten runoilijoiden tuotannosta. Käännösrunoja voi etsia runotietokannasta http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/

Uuno Kailaalla on runo: Pyramiidilaulu ja Mika Waltarilla runo Pyramidi-uni kokoelmassa Mikan runoja ja muistiinpanoja.

Islantilaisella Steinn Steinarrilla on runo Aika ja vesi kokoelmassa Ja tunturin takaa kuulet - Islannin sodanjälkeistä lyriikkaa. "Aika on kuin vesi..."