Kenen kirjoittamana on runo : On meillä kontumme kultaiset, joista luopua emme saata. Nää niityt, peltomme multaiset, ne on taattojen perintömaata. Ja…

Kysytty

Kenen kirjoittamana on runo :

On meillä kontumme kultaiset,
joista luopua emme saata.
Nää niityt, peltomme multaiset,
ne on taattojen perintömaata.
Ja metsäimme mahtavan huminan
ain kuulemme Luojasta kertovan ,
joka suojaapi kansaa ja maata

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on laulun Maataloustuottajien marssi ensimmäinen säkeistö. Sanat ovat Pauli Karin, sävellys Yrjö Kilpisen.

Helmet-kirjastosta löytyvät laululle nuotit laulukirjasta Laulun taika : Nuorison ja varttuneen väen laulu- ja leikkikirja. Äänite on ilmeisesti olemassa vain Ylen kokoelmassa.