Kenen alkuperäinen runo, mahdollisesti suomenruotsalaisen runoilijan, "Verkkaan kuin illan sammuvi rusko"?

Kysytty

Hei!

Kenen alkuperäinen runo, mahdollisesti suomenruotsalaisen runoilijan,
"Verkkaan kuin illan sammuvi rusko"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon on kirjoittanut suomenruotsalainen Karl A. Tavastsjerna. Runo löytyy ruotsiksi esim. kokoelmasta Ur Finlands svenska lyrik 1-2 (Schildt, 1949) Kyseinen säe on runosta Ur unga känslor.Kirjan saatavuustiedot osoitteessa http://www.helmet.fi/search~S9*fin?/Xur*%27+finl**+lyrik**&searchscope=…
Pääkirjaston sekä Kallion kirjaston varastosta löytyy suomeksi Tavastsjernan Valikoimia runoelmia. Kokoelmassa runo löytyisi mahdollisesti myös suomeksi.

6 ääntä

Kommentit

runosta on tehty laulu, joka löytyy suuri toivelaulukirja nelosesta