Kenen ajatelma: eikö uskota että vahvoja käpäliä voi kirvellä?eikö uskota että jaguaarilla on sydän?

Kysytty

Kenen ajatelma: eikö uskota että vahvoja käpäliä voi kirvellä?eikö uskota että jaguaarilla on sydän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jaguaari on Elmer Diktoniuksen runo, ilmestynyt Jaguaren-nimisenä kokoelmassa Hårda sånger v. 1922. Suomennos on Viljo Kajavan tekemä ja sisältyy v. 1963 julkaistuun kokoelmaan Diktonius: Runoja.

4 ääntä

Kommentit

Googlettamalla toisella kielellä: Elmer Diktoniuksen runo Jaguaari.

Haku "jaguaari" löytää tästä samasta vastauspalvelusta kolme ratkaisua:

Jaguaari on Elmer Diktoniuksen runo, ilmestynyt Jaguaren-nimisenä kokoelmassa Hårda sånger v. 1922. Suomennos on Viljo Kajavan tekemä ja sisältyy v. 1963 julkaistuun kokoelmaan Diktonius: Runoja.

Elmer Diktoniuksella on runo nimeltä Jaguaren. Olisiko se kysyjän etsimä. Runo löytyy ruotsinkielisenä ainakin kokoelmasta Samlade dikter ja suomeksi kokonaan kokoelmasta Diktonius, Elmer: Runoja. 1963, Viljo Kajavan suomentamana. Tässä runo on myös ruotsiksi.

Aku-Kimmo Ripatin, Hilja Mörsärin ja Pekka Tarkan Lukulaari : Kansalaiskoulun kirjallisuuden lukemisto -kirjassa on Elmer Diktoniuksen Jaguaari ja Jaguaari I. Lukulaari on ilmestynyt 1968, sen lisäpainos 1969. Runo Jaguaari löytyy myös Viljo Kajavan suomentamasta Elmer Diktoniuksen Runoja -teoksesta 1963.

Lukulaari-lukemiston eri painoksia näkyy olevan monessa kirjastossa:
https://www.finna.fi/Search/Results?filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3…

Runoja, Kajavan suomennoksena
https://www.finna.fi/Search/Results?sort=main_date_str+desc%2Cid+asc&li…