Keitä turkkilaisia runoilijoita on suomennettu? Onko suomennoksia saatavana kirjastossa?

Kysytty

Keitä turkkilaisia runoilijoita on suomennettu? Onko suomennoksia saatavana kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eipä noita kovin paljon näytä löytyvän. Helmet-kirjastojen kokoelmista löytyy seuraavat teokset:

Yunus Emer: Hullu sydän : runoja (suomennos Suna.Maria Önder 2008)

Nazim Hikmet: Punainen omena: runoja (suomentanut Brita Polttila, 1972)
Puut kasvavat vielä : runoja (valikoinut ja suomentanut Brita Polttila, 1978)

…kuin ilkikuriset lapset : modernia turkkilaista runoutta (suomentanut Riitta Cankocack 2010), josta löytyy turkkilaisia runoja suomennettuina runoilijoilta Cevat Capan, Akin Gülten, Berk Ilhan, Sennur Sezer ja Ahmet Telli.

Pafoksen mosaiikit : Kyproksen nykyrunouden antologia (suomentanut Jussi Korhonen 2005)