Otsikko
Kävin tässä yksi päivä kirjastossa ja huomasin siellä kaikennäköisiä milenkintoisia mediaformaatteja, kuten kasetteja ja LP-levyjä Olen kiinnostunut hylätyistä…

Kysytty

Hei. Kävin tässä yksi päivä kirjastossa ja huomasin siellä kaikennäköisiä milenkintoisia mediaformaatteja, kuten kasetteja ja LP-levyjä Olen kiinnostunut hylätyistä mediaformaateista, ja kiinnostaisi tietää olsiko teillä yhtään elokuvaa sillä vanhalla HD-DVD formaatilla? Se oli se harvinainen elokuvantallenus-formaatti joka kilpailu blurayn kanssa vuosina 2006-2008. Monihan luulee sen olevan vain tavallinen DVD-levy mutta HD kuvanlaadulla, näin ei kuiteskaan ole vaan se on ihan oma formaattinsa joka ei ole yhteensopiva minkään muun videontallenusformaatin kanssa. Tästä syystä moni kirjasto ja videovuokraamo erehtyy laittamaan sen tavallisten DVD levyjen sekaan ja sitten asiakkaat ihmettelee kun ei toimi se levy heidän DVD-soittimessaan, toivottavasti teille ei ole käynyt näin. Nämä HD-DVD levyt eivät perinteisesti ole julkaistu tavallisessa DVD-kotelossa vaan bluray-kotelolta muodoltaan muistuttavissa koteloissa jotka on kuitenkin perinteisesti tehty kirkkaanpunaisiksi tai tummanpunaisiksi, jotta ne erottuisi bluray-levyistä kaupan/vuokraamon hyllyllä.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Hei! Lapin kirjastoissa ei ole HD-DVD levyjä. Hankimme elokuvat tietyiltä maahantuojilta, emme kaupoista, joten näin formaatit ovat oikein.