Otsikko
Katsoin Teemalta ohjelman Jean-Paul Gaultier, intohimona vaatteet. Innostuin suunnittelijasta ja haluaisin tietää onko olemassa kirjoja joissa hän kertoo…

Kysytty

Hei
Katsoin Teemalta ohjelman Jean-Paul Gaultier, intohimona vaatteet. Innostuin suunnittelijasta ja haluaisin tietää onko olemassa kirjoja joissa hän kertoo suunnittelemistaan vaatteista sekä suunnittelusta yleensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jean-Paul Gaultierin tuotannosta ja hänen urastaan pitäisi olla tietoa ainakin seuraavissa teoksissa:

Camp, Walter de: Ja homot loivat naisen (Like, 2015).

The fashion world of Jean Paul Gaultier : from the sidewalk to the catwalk (Montreal Museum of Fine Arts, 2011)

Icons of fashion : the 20th century (Prestel, 1999)

Stevenson, N. J.: Muodin vuosikymmenet : 1800-luvulta nykypäivään (Tammi, 2012)

Tagariello, Maria Luisa: Masters of fashion : the leading figures behind the dream (White Star, cop. 2014)

Stevens, Dakota: A Guide to top French fashion designers and fashion houses (Six Degrees Books, 2010)

Gaultier tuskin itse kertoo mitään noissa kirjoissa, mutta ainakin niissä kerrotaan hänestä.